Ik heb nogal wat dagen doorgebracht in dokterspraktijken of wachtkamers van patiënten om tests te laten doen , röntgenfoto's of bloed afgenomen. Omgaan met chronische ziekten, of zelfs sommige kortdurende ziekten, kan vaak betekenen dat u een behoorlijke hoeveelheid tijd aan uw eigen gezondheid besteedt. En na wat ik voel zijn talloze bezoeken aan verschillende soorten artsen, heb ik gemerkt dat hoewel sommige artsen graag luisteren, anderen afwijzend kunnen zijn. Deze drie dingen helpen me ervoor te zorgen dat wanneer dat gebeurt, ik bereid ben om te pushen en de gezondheidszorg te krijgen die ik verdien.

  • 1. Houd een lijst met symptomen bij

     

    Als je ongebruikelijke symptomen begint op te merken Als u later besluit om naar de dokter te gaan, kan het handig zijn om ze bij te houden. Persoonlijk gebruik ik de notities-app op mijn telefoon om enkele symptomen op te schrijven die erger, beter of hetzelfde zijn gebleven.

    Het hebben van een lijst zorgt ervoor dat wanneer je naar de spreekkamer gaat, je heb al een aantal zaken met hen te bespreken. Op die manier kunnen ze u snel helpen en hoeft u zich geen zorgen te maken dat u iets belangrijks vergeet. Het is gemakkelijk om symptomen te vergeten als ze niet constant zijn of als u eraan gewend bent geraakt, dus het bijhouden van een doorlopende lijst helpt u te onthouden waarover u met uw arts moet praten.

  • 2. Wees niet bang om een ​​beetje te pushen

    Aan het eind van de dag kent u uw lichaam het beste. Uw arts is een expert in geneeskunde, maar geen expert in u, en als u denkt dat er iets mis is, dan is het oké om een ​​beetje te pushen en aan te dringen op de zorg die u verdient. Als u aanhoudende symptomen heeft opgemerkt die alleen maar erger lijken te worden of het gevoel hebben dat u niet serieus wordt genomen, dan is het misschien in uw beste belang om erop te staan ​​dat zij uw problemen verder onderzoeken. Soms kan een arts uw zorgen van de hand wijzen, maar als u denkt dat er iets echt mis is, dan is aandringen en vragen om onderzoek te doen oké.

  • 3. Speak Up

     

    Dit lijkt misschien voor de hand liggend, maar ik vind dat het vaak gemakkelijker gezegd dan gedaan. Om ervoor te zorgen dat de vorige twee stappen werken, moet u bereid zijn te spreken over wat u dwarszit. Ik heb me vaak schuldig gemaakt aan het zwijgen, en uiteindelijk heeft het me alleen maar pijn gedaan. Het handhaven van uw gezondheid is een continu proces waarbij u zich moet uitspreken als er iets niet klopt. Het kan eng lijken, maar uw arts is er om u te helpen, en de gevolgen van het niet uitspreken kunnen veel erger zijn dan een ongemakkelijk gesprek.

Het kan frustrerend of zelfs beangstigend zijn als u het gevoel hebben dat uw arts niet naar u luistert, maar het ergste dat u kunt doen, is het gewoon laten glijden. Helaas lijkt er een patroon te zijn van beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg die gezondheidsproblemen van vrouwen afwijzen. Dit afwijzend gedrag schaadt alleen patiënten, en het is belangrijk dat u weet hoe u goede gezondheidszorg kunt eisen als u die niet krijgt. Je kent je lichaam het beste, en als je het gevoel hebt dat er iets niet klopt - noteer het, houd het in de gaten en spreek de volgende keer dat je naar de dokter gaat.