Als student is tussendoortje een gemakkelijke manier om te studeren, tussen de lessen door, of na een avondje uit. Vooral nu als je lessen volgt vanuit een studentenhuis, appartement of huis, is snacken verleidelijker dan ooit. Hoewel tussendoortjes gunstig zijn om honger in bedwang te houden of om wat broodnodige energie te krijgen, kan het negatieve gevolgen hebben. Het is niet gezond om constant zoete tussendoortjes met lege calorieën te eten. Hier zijn enkele van mijn gezondere snacks die suikerachtige en vette snacks kunnen vervangen.

  • 1. Bananen

    Het eten van een banaan als ontbijt is een onderdeel geworden van mijn dagelijkse routine. De gezondheidsvoordelen van bananen zijn enorm, omdat ze een geweldige bron van vitamines zijn, met name vitamine B6 en kalium. Ze kunnen aan alles worden toegevoegd, van ontbijtgranen tot yoghurt tot een boterham met pindakaas en honing. Als je ze niet eet voordat ze bruin worden, kun je ze in de vriezer doen en ze gebruiken om later bananenbrood of een andere heerlijke traktatie te maken.

  • 2. Yoghurt

    Er zijn veel manieren om van yoghurt te genieten; Je kunt er alleen van genieten, met gedroogd fruit, granola, bessen en bananen. Mijn favoriete merken zijn Stonyfield, Siggi's en Noosa. Een nadeel is dat yoghurt met fruit of gearomatiseerd kan worden toegevoegd suiker. Toch is yoghurt op elk moment van de dag heerlijk en kan het als tussendoortje of als aanvulling op een maaltijd worden geconsumeerd.

  • 3. Gedroogd fruit

    Een geweldig alternatief voor snoep is gedroogd fruit. Persoonlijk zijn mijn favorieten voor gedroogd fruit mango's, bananen en dadels. Je kunt ze toevoegen aan havermout, yoghurt en ontbijtgranen. Een bijkomend voordeel is dat ze niet bederven als vers fruit. U moet uw inname echter beperken, omdat ze veel suiker en calorieën kunnen bevatten.

  • 4. Popcorn

    Ik moet altijd popcorn beschikbaar hebben. In mijn huishouden wordt het beschouwd als een hoofdbestanddeel van de voeding. De merken die we het vaakst poppen, zijn Boom Chicka Pop en de 365 Organic Microwave Popcorn van Whole Food. Als je onderweg bent, bevredigt een zak met een van de vele smaken Boom Chicka Pop en SkinnyPop het verlangen naar popcorn. Om gewone popcorn wat extra smaak te geven, kun je wat kruiden / specerijen of Valentina hete saus toevoegen. Popcorn kan ook een leuke toevoeging zijn aan de trailmix.

  • 5. Trailmix

    Trailmix is ​​een extreem ondergewaardeerde snack. U kunt het afstemmen op wat aan uw behoeften voldoet of een kant-en-klare tas kopen. De mogelijkheden die de trailmix u biedt, zijn eindeloos! Gedroogd fruit, noten, zaden, rozijnen, pure chocolade, popcorn en pretzels zijn slechts enkele van de items die een heerlijke trailmix kunnen creëren. Het is de perfecte snack voor onderweg die gemakkelijk vanuit een slaapzaal kan worden gemaakt. Deze snack kan echter verslavend zijn, dus de sleutel is om je trailmix te verdelen in plaats van het rechtstreeks uit de kom / zak te eten.

  • 6. Hummus

    Hummus is een zachte en smakelijke snack die bestaat uit kikkererwten, olijfolie, citroensap en zout. Aan deze vier basisingrediënten kunnen verschillende ingrediënten worden toegevoegd om de smaak te verrijken, zoals knoflook, tahin en komijn. Hummus is een bron van veel vitamines en mineralen, maar ook van eiwitten en vezels. Wat me zo verslaafd maakt aan hummus, is de diversiteit aan voedingsmiddelen waarmee het kan worden gecombineerd. Het past goed bij pitabroodjes, wortelen, komkommers, tomaten en nog veel meer! De verscheidenheid aan hummus-smaken en voedingsmiddelen waarmee het kan worden gecombineerd, biedt opties die iedereen aanspreken.

  • 7. Gedroogd zeewier

    GimMe Biologisch Geroosterd Zeewier is een populaire snack in mijn huishouden. Zeewier bevat vitamines, mineralen en antioxidanten. Bij elke crunch proef je de unieke umami-smaak van zeewier die het zo aantrekkelijk maakt. Het is belangrijk op te merken dat het rijk is aan zowel natrium als jodium, wat, hoewel gunstig voor uw lichaam in bepaalde hoeveelheden, slecht voor u kan zijn bij overmatige hoeveelheden.

  • 8. Energierepen

    In de loop der jaren heb ik het handig gevonden om altijd een energiereep bij me te hebben. Vooral als ik 's ochtends vroeg zwom, was het goed om er een te hebben om me na de training energie te geven en mijn bloedsuikerspiegel op peil te houden. Energierepen kunnen worden geselecteerd of aangepast aan uw behoeften. Er zijn tal van verschillende recepten waaruit u kunt kiezen, die snel en gemakkelijk te maken zijn. Ik hou van een mix van honing, pindakaas, havermout, gedroogd fruit en noten in de mijne. Let bij het kopen van energierepen op welke repen je koopt. Ze zouden minder dan 200 calorieën moeten bevatten, minimale suikers bevatten en geen transvet. Als ik er zelf geen maak, krijg ik meestal Kind-bars, Larabars, GoMacroBars of RxBars.

  • 9. Eervolle vermelding: kruidenthee

    Hoewel snacks technisch gezien voedsel zijn en geen drank, is een drankje soms wat je echt nodig hebt. Het is een goed idee om alternatieven voor suikerhoudende frisdranken te vinden. Kruidenthee heeft verschillende voordelen, afhankelijk van welke u kiest. Vlierbessen- en gemberthee versterken uw immuunsysteem. Pepermunt, kamille en lavendel kunnen een deel van de door school veroorzaakte stress en angst verlichten. Er is een thee die geschikt is voor ieders smaak en behoeften. Het is ook vrij eenvoudig om thee te zetten door water op te warmen in de magnetron (of op het fornuis) en het in een theezakje te laten vallen.

Er zijn veel verschillende soorten gezonde snacks, maar dit zijn er enkele van degenen die ik graag op voorraad houd. De mogelijkheid om snacks naar uw smaak aan te passen, zorgt voor iets dat iedereen aanspreekt. Dat gezegd hebbende, iedereen heeft verschillende smaken, dus kies de volgende keer dat je in de winkel bent een aantal gezonde opties die voldoen aan je smaakpapillen en snackbehoeften!